Rękojmia okres ochrony i okres zgłoszenia
PlaMa
2018-02-09 19:32:29 UTC
Cześć,

Mam prośbę o wytłumaczenie jednej rzeczy związanej z rękojmią, bo chyba
zaraz zacznę się wyzywać z jednym jegomościem na necie.

Art. 568 KC §1 mówi, że odpowiedzialność sprzedawcy za wady
sprzedawanego przedmiotu trwa 24 miesiące. §2 mówi, że wady można
zgłaszać rok od ich zaobserwowania.

Czy gdy zauważyłem wadę przedmiotu w 22 miesiącu od zakupu to mogę ją
zgłosić sprzedawcy w 28 miesiącu?

pozdrawiam.
PlaMa
J.F.
2018-02-09 20:56:30 UTC
Użytkownik "PlaMa" napisał w wiadomości grup
Post by PlaMa
[...]
Zglosic to mozesz, ale odpowiedzialnosc sie skonczyla :-)

Tu chodzi o to, ze jak wade zauwazysz w 3-cim miesiacu, to zebys nie
czekal do 22-go.

Oczywiscie moim skromnym zdaniem, bo ktoz moze na pewno wiedziec o co
tu chodzi ... :-)

J.
Robert Tomasik
Możesz w 28 miesiącu zgłosić, ale on wówczas już nie odpowiada.
PlaMa
2018-02-10 23:02:45 UTC
a co z Art. 568 KC §2 ?
Andrzej W.
2018-02-11 20:59:59 UTC
Post by PlaMa
a co z Art. 568 KC §2 ?
$1 definiuje obowiązki sprzedawcy.
$2 definiuje obowiązki kupującego.

W jaki sposób wyszło Ci, że jeśli na kupującym ciążą jakieś obowiązki to
rozciągają się on na sprzedającego?
AWa.
Liwiusz
2018-02-11 22:47:10 UTC
Post by Andrzej W.
Post by PlaMa
a co z Art. 568 KC §2 ?
$1 definiuje obowiązki sprzedawcy.
$2 definiuje obowiązki kupującego.
W jaki sposób wyszło Ci, że jeśli na kupującym ciążą jakieś obowiązki to
rozciągają się on na sprzedającego?
$2 nie definiuje żadnych obowiązków sprzedającego, tylko określa terminy
przedawnienia.
Liwiusz
PlaMa
2018-02-13 17:04:01 UTC
Post by Andrzej W.
$1 definiuje obowiązki sprzedawcy.
$2 definiuje obowiązki kupującego.
W jaki sposób wyszło Ci, że jeśli na kupującym ciążą jakieś obowiązki to
rozciągają się on na sprzedającego?
Bo sprzedający ma obowiązek odpowiadać za wady, które pojawiły się w
ciągu 24 miesięcy a kupujący ma obowiązek je zgłosić w ciągu roku?
Liwiusz
2018-02-11 22:47:43 UTC
Post by Robert Tomasik
Post by PlaMa
[...]
Odpowiada, skoro wada została stwierdzona w okresie rękojmi.
--
Liwiusz