Zrzeczenie sie dziedziczenia.
wiatrak
2007-11-08 08:15:28 UTC
Jest nas dwoje rodzeñstwa, ja i mój brat. Nasza mam jest w podesz³ym
wieku, wiêc chcieli¶my uregulowaæ sprawê maj±tku, który po smierci
zostawi³aby nasza mama. Poniewa¿ mój brat jest osob± bardziej majetn± ode
mnie, zrzek³ siê dobrowolnie przed notariuszem prawa do spadku. W obecno¶ci
mojej mamy i notariusza podpisa³ dokument o nazwie "Zrzeczenie sie
dziedziczenia". Nastêpnie moja mama sporz±dzi³a testament , w którym
zapisuje mi swoje mieszkanie. To ca³y maj±tek. Jest jedno "ale". Mój brat
posiada nieletni± córkê. Czy w przypadku dokonanego przez niego, zrzeczenia
sie dziedziczenia, jego córka ma jakie¶ prawa do czê¶ci spadku?

wiatrak
kam
2007-11-08 08:38:28 UTC
Post by wiatrak
Czy w przypadku dokonanego przez niego, zrzeczenia
sie dziedziczenia, jego córka ma jakieś prawa do części spadku?
nie, chyba że w zrzeczeniu inaczej postanowiono

KG
szerszen
2007-11-08 10:20:06 UTC
Post by kam
nie, chyba że w zrzeczeniu inaczej postanowiono
ale dodaj, ze tylko i wylacznie dlatego, ze jeszcze nie ma zadnego spadku, matka
zyje i napisala testament, jakby matka juz nie zyla, to jak najbardziej corka
miala by prawa do spadku mimo jego zrzeczenia (po smierci matki)
wiatrak
2007-11-08 11:22:52 UTC
Post by szerszen
nie, chyba ¿e w zrzeczeniu inaczej postanowiono
[...]
No przecie¿ zrzeczenie siê dziedziczenia dotyczy w³a¶nie sytuacji po ¶mierci
matki. Wczesniej dziedziczyæ sie nie da, mozna najwyzej byæ obdarowanym.
Chodzi mi o to, czy córka mojego brata mo¿e domagaæ siê jakiego¶ maj±tku po
babci z tytu³u prawa do spadku lub zachowku w sytuacji, gdy jej ojciec
zrzek³ sie tych praw, a testament czyni mnie jedynym spa.dkobierc±.

wiatrak
wiatrak
2007-11-08 11:35:56 UTC
Post by szerszen
[...]
Nie wiem czy dobrze zrozumia³em Twoj± wypowiedŒ. Czy inna sytuacja prawna
jest , gdy mój brat zrzeka siê prawa do dziedziczenia jeszcze za ¿ycia mojej
mamy, a inna gdyby zrzek³ siê spadku ju¿ po jej ¶mierci?

wiatrak
Johnson
2007-11-08 11:51:58 UTC
Post by szerszen
ale dodaj, ze tylko i wylacznie dlatego, ze jeszcze nie ma zadnego
spadku, matka zyje
A powiedz mi jak można zaw3rzeć umowe o zrzeczeniu się dziedziczenia
(art. 1048 kpc) po śmierci spadkodawcy, który musi być stroną umowy.
Nie rozumiesz nawet o czym piszesz i o co chodzi w wątku, a mieszasz
autorowi w głowie.
--
@2007 Johnson

"Mądrość jest córką doświadczenia"
Johnson
2007-11-08 11:53:49 UTC
wiatrak pisze:

[ciach ...]

Twoja odpowiedź jest w art. 1049 kc. I nie słuchaj robaków ;)

witek
2007-11-08 11:49:16 UTC
Post by szerszen
Post by kam
[...]
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem Twoją wypowiedź. Czy inna sytuacja prawna
jest , gdy mój brat zrzeka się prawa do dziedziczenia jeszcze za życia mojej
mamy, a inna gdyby zrzekł się spadku już po jej śmierci?
za życia spadkodawcy można się ZRZEC spadku i wówczas nie dziedziczy on
ani jego dzieci (chyba, że umówiono się, że dziedziczą).
Po śmierci można ODRZUCIĆ spadek i wówczas przechodzi on na dzieci.
szerszen
2007-11-08 12:05:15 UTC
[...]
nawet pytajacy zrozumial o co chodzi, a ty jak widac nie, bo zbyt duza wage
przywiazujes do slow zrzeczenia i odrzucenia, bo jak rozumiem tego slowa sie
czepiasz, wyraznie napisalem ze chodzi o czas po smierci spadkodawcy

chodzilo mi o sprostowanie do tego co napisal kam, bo z tego co napisal ktos
inny moze wywnioskowac ze identyczna sytuacja jest, jak sie odrzuca spadek po
smierci spadkodawcy
wiatrak
2007-11-08 12:05:58 UTC
Twoja odpowiedŒ jest w art. 1049 kc. I nie s³uchaj robaków ;)
--
@2007 Johnson
"M±dro¶æ jest córk± do¶wiadczenia"

wiatrak
szerszen
2007-11-08 12:09:12 UTC
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem Twoją wypowiedź. Czy inna sytuacja prawna jest
, gdy mój brat zrzeka się prawa do dziedziczenia jeszcze za życia mojej mamy,
a inna gdyby zrzekł się spadku już po jej śmierci?
dokladnie tak, jesliby chcial odrzucic spadek po jej smierci, wtedy dziedziczyly
by jego dzieci i tylko sad moglby to zmienic
szerszen
2007-11-08 12:09:13 UTC
Post by Johnson
I nie słuchaj robaków ;)
czytaj ze zrozumieniem :)
kam
2007-11-08 12:10:13 UTC
Post by szerszen
czytaj ze zrozumieniem :)
właśnie

KG
Johnson
2007-11-08 12:21:07 UTC
Post by szerszen
Post by Johnson
I nie słuchaj robaków ;)
czytaj ze zrozumieniem :)
Mi szerszen kojarzy się z robakiem.

Johnson
2007-11-08 12:23:09 UTC
Post by szerszen
chodzilo mi o sprostowanie do tego co napisal kam
Przecież dobrze napisał i nie ma czego prostować. Przemyśl to.
Post by szerszen
ktos inny moze wywnioskowac ze identyczna sytuacja jest, jak sie odrzuca
spadek po smierci spadkodawcy
Nie zakładaj że każdy tak słabo rozumie to co czyta jak ty.
Przecież autor wątku wyraźnie opisał sytuacje i nie może być
jakichkolwiek wątpliwości.

wiatrak
2007-11-08 12:37:54 UTC
Post by szerszen
[...]
Dziêkujê , ze postanowi³e¶ poszerzyæ moj± ¶wiadomo¶æ w tym temacie. Bardzo
dobrze siê sta³o i jeszcze raz dziêkujê. Ale nie dziw siê uwagom kolegów,
poniewa¿ Twoja wypowiedŒ , szczególnie dla mnie laika by³a trochê
zagmatwana. Teraz mam jasno¶æ.

wiatrak
szerszen
2007-11-08 12:41:11 UTC
Post by Johnson
Nie zakładaj że każdy tak słabo rozumie to co czyta jak ty.
czy ja ci synku robie wycieczki osobiste?
mama kultury w domu nie nauczyla?
Post by Johnson
Przecież autor wątku wyraźnie opisał sytuacje i nie może być jakichkolwiek
wątpliwości.
to ze nie moze byc watpliwosci to tylko tobie sie tak wydaje
widac krotko zyjesz i malo wiesz

a nawet jesli ktos nie bedzie mial watpliwosci do tego co jest napisane, to
informacja o tym, ze sprawa diametralnie ulega zmianie po smierci spadkodawcy
tez sie moze przydac

a jak widac o tym pytajacy nie wiedzial, a teraz juz wie
dla niego to podwojna korzysc
szerszen
2007-11-08 12:41:57 UTC
Post by kam
właśnie
wlasnie
szerszen
2007-11-08 12:43:02 UTC
Johnson
2007-11-08 12:51:48 UTC
Post by szerszen
a nawet jesli ktos nie bedzie mial watpliwosci do tego co jest napisane,
to informacja o tym, ze sprawa diametralnie ulega zmianie po smierci
spadkodawcy tez sie moze przydac
Niczego nie zmienia. Bo po śmierci spadkodawcy nie można z nim zawrzeć
umowy dotyczącej zrzeczenia się spadku. Brakuje zdolności prawnej
spadkodawcy.

Po prostu nie rozumiesz co to umowa o zrzeczeniu się dziedziczenia. I tyle.
Post by szerszen
a jak widac o tym pytajacy nie wiedzial, a teraz juz wie
dla niego to podwojna korzysc
No chyba jednak wiedział o takiej umowie, skro o niej pisał.
--
@2007 Johnson

"Mądrość jest córką doświadczenia"
Następna strona >