Parkowanie w mieście - wątpliwości
Markus Sprungk
2007-11-13 23:31:33 UTC
Wydaje mi się, że ten temat nie był poruszany. Chodzi mi o kwestię
parkowania w mieście. Czy miasto nie ma obowiązku stworzenia bezpłatnych
miejsc parkingowych? Oznaczenie sporego kawałka centrum miasta jako
parkingu płatnego bez wyznaczenia stref bezpłatnych jest chyba niezgodne z
prawem? Na Zachodzie zawsze są miejsca bezpłatne i płatne a w tym kraju
czegoś takiego nie ma

Dlaczego o tym piszę? Chcę wystąpić do Urzędu Miasta o zezwolenie na
bezpłatne parkowanie w miejscu pracy, gdyż płacenie dziennie ponad 11
złotych obciąża kieszeń a nie mam możliwości skorzystania z opcji parkingu
bezpłatnego, gdyż w centrum Katowic takiej opcji nie ma

Czy ktoś ma doświadczenie w tej kwestii?
ICQ: 79050392 ***@gmail.com
Tlen: msprungk
GG: 1447098
Jasek
2007-11-13 23:55:38 UTC
Post by Markus Sprungk
[...]
Troche OT. W zyciu przeczytalem wiele watkow na usenecie. Czesc bylo
madrych, czesc jak z komentarzy na Onecie. Czesc bylo smiesznych a czesc
nie. Ten watek jest wprost nadzwyczajny.

Pytanie pomocnicze1:
Czy jak sobie kupie konia i bede nim dojezdal do pracy, czy miasto musi
zapewnic bezplatne miesjce do jego wypasu?

Pytanie pomocnicze2:
Czy w Katowicach jest obowiazek dojezdzania do pracy samochodem?

Pytanie pomocnicze3:
Na ktorym zachodzie sa zawsze miejsca bezplatne w centrum?

Prosba:
Wyslij to pismo listem poleconym. O ile ktos tam nie rozpeknie sie ze
smiechu, to bedzie musial Ci odpowidziec. Moze nawet zyskasz popularnosc
jak Kononowicz :)

Jacek
Steel
2007-11-14 08:24:51 UTC
chyba niezgodne z prawem? Na Zachodzie zawsze s± miejsca bezp³atne i
p³atne a w tym kraju czego¶ takiego nie ma
w tym kraju tez sa bezplatne miejsca... pod hipermarketami !
Dlaczego o tym piszê? Chcê wyst±piæ do Urzêdu Miasta o zezwolenie na
bezp³atne parkowanie w miejscu pracy, gdy¿ p³acenie dziennie ponad 11
z³otych obci±¿a kieszeñ a nie mam mo¿liwo¶ci skorzystania z opcji
parkingu bezp³atnego, gdy¿ w centrum Katowic takiej opcji nie ma
w centrum Katowic jest kilka miejsc gdzie mozna sie bezplatnie zatrzymac
(wszystko zalezy gdzie chcesz dojsc i czy spacer 5 min cie nie zabieje!)
mozna tez czesto wykupic miejsca parkingowe placac np za miesiac z gory (ale
nie kazdy wlasciciel parkingu na to idzie ).
Czy kto¶ ma do¶wiadczenie w tej kwestii?
korzystac z komunikacji miejskiej wyjdzie cie taniej

Steel
Kocureq
2007-11-14 20:51:17 UTC
Post by Markus Sprungk
nie mam możliwości skorzystania z opcji parkingu
bezpłatnego, gdyż w centrum Katowic takiej opcji nie ma
Pas "chodnikowy" na pl. Huberta Szewczyka, zwanego dworcowym,
rozdzielający pasy dla autobusów od zatoczki dla PKSów i innych busów
jest darmowy - choć często zastawiony, wchodzi tam niewiele samochodów.

No i prawie jak strzeżony, w pobliżu często stoi patrol policji :)
=^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
/ | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
(___(|_|_| [ ***@jabber.org ] |_|_|)___)
William
2007-11-14 21:56:49 UTC
Czekam dnia w którym za wjazd do centrum Katowic będzie się płacić i
wreszcie znikną samochody z rejestracjami SO, SE, SD itd. A drugim moim
marzeniem jest wprowadzenie amerykańskiej reguły, że w mieście prawy pas
przeznaczony jest dla autobusów i samochodów z co najmniej jednym pasażerem.
Steel
2007-11-15 07:36:19 UTC
Czekam dnia w którym za wjazd do centrum Katowic bêdzie siê p³aciæ i
wreszcie znikn± samochody z rejestracjami SO, SE, SD itd. A drugim
LOL
tos pojechal...
Nie przyszlo ci do glowy ze samochody z takimi rejestracjami moga miec
wlascicieli zamieszkalych w katowicach?
Jesli wprowadzonoby oplaty w katowicach za wjazd to pewnie w innych miastach
tez mialbys to samo!
i stalbys jak debil przy kazdej wiekszej miejscowosci czekajac na uiszczenie
oplaty!
Nie wiem skad sie ludziom biora takie pomysly... przeciez to nie
sredniowiecze!
moim marzeniem jest wprowadzenie amerykañskiej regu³y, ¿e w mie¶cie
prawy pas przeznaczony jest dla autobusów i samochodów z co najmniej
jednym pasa¿erem.
No to akurat byloby dobre... tylko u nas robia drogi z reguly dwupasmowe
jeden pas w jedna strone drugi w druga... bez tego nie ma sensu?

Stee;
William
2007-11-15 17:41:21 UTC
Post by Steel
Post by William
[...]
Tia, mieszkam w Katowicach i rejestruję auto w Sosnowcu :D
Post by Steel
[...]
Miasta są zatkane. Opłata za wjazd do CENTRUM rozładowałaby obciążenie.
Zapłaciłbyś potencjalnie tylko raz - w miejscowośći docelowej. Miasta po
drodze mają przecież obwodnice czy w gorszym wypadku wyznaczone drogi główne
które opłacie rzecz jasna nie mogą podlegać. Płaci się na pewno za wjazd do
Londynu i Nowego Jorku. Dlaczego więc i nie u nas ? Ruch trzeba tłumić bo
jest za duży. Funkcjonujące dziś podejście albo jest nieskuteczne
(ograniczanie ilości osób otrzymujących prawo jazdy poprzez podnoszenie
wymagań) albo niekorzystne dla gospodarki (duże opodatkowanie benzyny). IMHO
opodatkowanie ruchu w mieście to ta "trzecia droga".
Steel
2007-11-16 09:00:08 UTC
Post by Steel
Nie przyszlo ci do glowy ze samochody z takimi rejestracjami moga
miec wlascicieli zamieszkalych w katowicach?
Tia, mieszkam w Katowicach i rejestrujê auto w Sosnowcu :D
Cos w tym dziwnego?
Ja mam kumpla ktory mieszka w Rybniku a auto ma rejstracji z innego miasta,
bo tam tez ma dom...
wiec nie wiem co cie tak bawi...
Miasta s± zatkane. Op³ata za wjazd do CENTRUM roz³adowa³aby
obci±¿enie. Zap³aci³by¶ potencjalnie tylko raz - w miejscowo¶æi
docelowej
przede wszystkim miasta rozladowaloby polepszenie komunikacji miejskiej!
Metra w duzych miastach, czesto jezdzace tramwaje/autobusty.
Zdarza mi sie byc w Wiedniu ostatnio i jak widze jak tam to funkcjonuje to
jestem w szoku!
tramwaj/metro co 3-6 min!
miejsc do parkowania (w godzinach roboczych) bezplatnego praktycznie nie ma
lub jest bardzo malo!

co do miejscowosci doceleowej... moze sie okazac ze musisz wjechac do innych
miast po drodze...
poza tym czemu mieszkajacy gdzie indziej ma placic jak ten co mieszka w tym
miescie nie musialby?
to dyskryminacja mozna powiedziec! albo wszyscy albo nikt!
podlegaæ. P³aci siê na pewno za wjazd do Londynu i Nowego Jorku.
Dlaczego wiêc i nie u nas ? Ruch trzeba t³umiæ bo jest za du¿y.
trzeba przedewszystkim zmodernizowac infrastrukture w miastach... sadzac po
slasku nie jest ona przygotowana do takiego natezenia a dodatkowo
bezmyslnosc radnych wiekszosci miast wola o pomste do nieba.
Funkcjonuj±ce dzi¶ podej¶cie albo jest nieskuteczne (ograniczanie
ilo¶ci osób otrzymuj±cych prawo jazdy poprzez podnoszenie wymagañ)
powaznie podnosza wymagania? powiedz mi gdzie? bo ja jakos tego nie widze!

Steel
William
2007-11-16 15:49:40 UTC
Post by Steel
Funkcjonujące dziś podejście albo jest nieskuteczne (ograniczanie
ilości osób otrzymujących prawo jazdy poprzez podnoszenie wymagań)
powaznie podnosza wymagania? powiedz mi gdzie? bo ja jakos tego nie widze!
Podnosza ilośc godzin -> podnoszą cenę kursu i podnoszą cenę egzaminu. O
wymagania finansowe mi chodzi :)
Kocureq
2007-11-17 15:17:50 UTC
Post by William
Podnosza ilośc godzin -> podnoszą cenę kursu i podnoszą cenę egzaminu. O
wymagania finansowe mi chodzi :)
Jak kogoś nie stać na kurs za kilkaset złotych, to jakie auto on kupi? Z
czego opłaci OC i serwisowanie tego samochodu? Czy też będzie jeździł
bez klocków na łysych oponach...
=^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
/ | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
(___(|_|_| [ ***@jabber.org ] |_|_|)___)
SDD
2007-11-17 00:47:31 UTC
Post by Steel
przede wszystkim miasta rozladowaloby polepszenie komunikacji miejskiej!
Metra w duzych miastach, czesto jezdzace tramwaje/autobusty.
Wydaje mi sie, ze i jedno i drugie. Oprocz czesto kursujacej komunikacji
musialaby tez byc motywacja dla roznych burzujow, dla ktorych podroz
tramwajem czy autobusem to hanba. No i srodki pobrane tytulem oplaty
wjazdowej moznaby przeznaczyc na rozwoj infrastruktury w zakresie
komunikacji miejskiej :)

Pozdrawiam
SDD